About Hoxa
There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority have suffered alteration in some form, by injected humour, or randomised words which don't look even believable genera on the Internet tend to repeat predefined chunks as necessary making Internet.
Get in Touch
open

I uke 17/2024 ble det gjennomført bispevisitas i Brekken, Glåmos, Hitterdal og Røros menigheter.

I løpet av visitasuka besøkte Nidaros biskop Herborg Finnset menighetene. Biskopen deltok på flere av menighetens samlinger, møtte ansatte og frivillige, og var på skole- og bedriftsbesøk samt besøk på omsorgsinstiusjoner og andre fagmiljøer i Røros.

Visitasen ble dokumentert gjennom en serie offentlige rapporter. Disse kan lastes ned og leses her:

Sokneprestens visitasberetning om kirkelivet

Fellesrådets tilstandsrapport for kirkebygg og anlegg

Prostens rapport fra kontorvisitas 4. april 2024

Biskopens visitasforedrag (holdt på Menighetshuset søndag 28. april etter høymessen)

(Foto: fra biskopens Facebook-side)

Det ble gjennomført flere åpne programposter i løpet av visitasuka hvor alle som vil kunne delta:

Tirsdag 23. april
kl. 10:00: Åpningsgudstjeneste (Falkbergetmesse) i Glåmos kirke; kirkekaffe
kl. 17:30: Orgelkonsert i Røros kirke ved Alf Hulbækmo

Onsdag 24. april
kl. 18:00: Kulturkveld i Brekken kirke; flere lokale aktører deltar