Rørosmartnan

Rørosmartnan 2019 begynner tirsdag 19. februar. Røros menighet er også en del av martnaslivet.

Ved hjelp av frivillige holder vi Bergstadens Ziir åpen for publikum alle martnasdagene. Kirka er åpen kl. 11:00-15:00 tirsdag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag. Det er gratis adgang.

Er du sulten - og det blir man jo i løpet av en martnasdag! - anbefaler vi en tur innom Café Hungry Soul på Menighetshuset. Her et det åpent hver dag 12:00-16:00 med salg av varm suppe, vafler og kake, varme og kalde drikker. Drivere er Røros Soul Children.

Onsdag kveld blir det tradisjonen tro Forbondemesse i Bergstadens Ziir. Årets messe begynner kl. 19:30 og har overskriften "Køl og kølkjøring". Det er gratis adgang og stemningsgaranti, og det blir anledning til å gi en gave til Forbonderiksdagen ved utgangen. Dørene åpner 19:00.

Flere av de andre kveldene i martnasuka er det konserter i kirka. Tirsdag kveld kan du høre Sangforeningen med venner. Torsdag spiller Dalarna-Femund Spelmanslag konserten Vintervegen. Fredag feirer Dalakopa 35 år, og lørdag er det tid for Karibu - Afrikansk musikk på hvite vidder.

Søndag 24. februar stilner martnaslivet av. Høymessen klokka 11 denne søndagen er i Brekken kirke. I tillegg er Fjellkirka på Enarvola åpen fra 11 til 15, med sportsandakt klokka 13.

Ha en trivelig martnasopplevelse, og velkommen til kirke!