Første uka i juni 2015 blir det bispevisitas i menighetene i Røros kirkelige fellesrådsområde.

Singsaas1

Biskop Tor Singsaas besøker menighetene i perioden 2.-7. juni. Tirsdag 2. juni blir det vekt på forholdene i Semien Åålmege åarjelsaemien gïeledajvesne (Samisk menighet i sørsamisk område), mens 3.-5. juni blir fylt av program i Brekken, Glåmos, Hitterdal og Røros menigheter. Søndag 7. juni blir det festgudstjeneste i Bergstadens Ziir med påfølgende kirkekaffe og visitasforedrag i Menighetshuset.

Biskopen har besøkt Røros og de omkringliggende menighetene flere ganger de siste årene, senest i forbindelse med fjorårets Fôrbondemesse under Rørosmartnan og Vinterfestspill i Bergstaden. Han er kjent som en folkelig og varm biskop med evne til å begeistre og inspirere.

Det vil bli lagt til rette for flere åpne samlinger hvor menighetene og biskopen møtes. Mer detaljert program blir gjort kjent etter hvert som planene blir klare.